Při přenášení tlf. čísla se řídíme opatřením obecné povahy OOP/10/10.2012-12.
Jak probíhá proces přenesení čísla
-
Zájemce o přenesení telefonního čísla (dále jen “Účastník”) má možnost požádat bezplatně o zajištění přenesení telefonního čísla přímo přejímajícího poskytovatele služby, tedy odlišného poskytovatele, než se kterým má v danou chvíli uzavřenou Smlouvu o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací (dále jen “Smlouva”). Pro přenesení čísla je třeba, aby Účastník s přejímajícím poskytovatelem uzavřel novou Smlouvu o poskytování služeb elektronických komunikací a zároveň uplatnit písemnou žádost o přenesení čísla. V písemné žádosti musí uvést (v souladu se smluvními podmínkami) především:
- identifikační údaje účastníka
- telefonní číslo, o jehož přenesení žádá
- ověřovací kód účastníka pro přenesení telefonního čísla vydaný opouštěným poskytovatelem služby (dále jen “OKU”)
- den, ke kterému má přenos telefonního čísla proběhnout
- OKU je vystaven ke každé hlasové službě s telefonními čísly. Tímto kódem se Účastník autorizuje při žádosti o přenos telefonního čísla. OKU je uveden ve Smlouvě, může být Účastníkovi zaslán formou SMS nebo sdělen jiným způsobem, který si sjednal pro vzájemný kontakt s Poskytovatelem.
- Účastník má možnost využít k autorizaci přenesení telefonního čísla i tzv. číslo výpovědi opouštěného poskytovatele služeb (dále jen “ČVOP”) místo OKU. ČVOP obdrží Účastník na základě jednání ukončující Účastnickou smlouvu (podáním platné výpovědi) u opouštěného poskytovatele.
- Přejímající poskytovatel služby má právo si ověřit všemi dostupnými zákonnými prostředky úplnost, pravdivost a správnost údajů Účastníka, jakož i posoudit jeho solventnost a schopnost plnit závazky vyplývající z uzavřené Smlouvy před tím, než jeho jménem požádá opouštěného poskytovatele služby o přenesení telefonního čísla. Pokud Účastník neposkytne součinnost při prokázání totožnosti, hledí se na něj, jako by o přenesení telefonního čísla nepožádal.
- Přejímající poskytovatel služby neprodleně po splnění podmínek přenositelnosti telefonního čísla zajistí provedení úkonů potřebných k přenesení telefonního čísla a informuje účastníka o dni, ke kterému má přenos telefonního čísla proběhnout, a který je zároveň dnem ukončení smluvního vztahu s opouštěným poskytovatelem služby.
- Přenesení čísla nastane počátkem prvního pracovního dne následujícího po uplynutí lhůty dvou pracovních dnů, která začne běžet, jakmile přejímající poskytovatel služby na základě Žádosti vyrozumí opouštěného poskytovatele služby o objednávce přenesení. Zákon dává Účastníkovi možnost stanovit den, ke kterému má přenos telefonního čísla proběhnout (§ 34 odst. 6, písm. e) ZoEK). V tomto případě přejímající poskytovatel zajistí doručení objednávky přenesení opouštěnému poskytovali s dostatečnými informacemi tak, aby k přenesení nedošlo dříve než v dohodnutý den.
- Pokud je Uživatel v postavení spotřebitele a uzavřel Smlouvu s poskytovatelem prostředky komunikace na dálku nebo mimo prostory obvyklé k podnikání a od této Smlouvy v zákonné lhůtě odstoupí, přenesení čísla neproběhne v případě, že je toto Odstoupení od smlouvy poskytovateli doručeno nejméně tři (3) pracovní dny před naplánováním přenesení čísla. Je-li Odstoupení od smlouvy doručeno po této lhůtě, bere Uživatel na vědomí, že od Smlouvy sice v zákonné lhůtě odstoupil, ale k přenesení čísla došlo a je na Zákazníkovi, aby sám podnikl kroky pro zachování aktivního přenášeného čísla.
- Opouštěný poskytovatel služby na písemnou žádost spotřebitele využívajícího předplacené služby podanou nejpozději do 30 dnů ode dne ukončení smlouvy vrátí zbývající zůstatek předplatného. Vrácení zůstatku může být zpoplatněno dle ceníku.
- Od 1.4.2020 je přenos telefonního čísla prováděn bezplatně.